TVÆRÆSTETISKE SAMARBEJDER V. JULIE SMED
TORSDAG D. 5 JANUAR
KULTURSKOLEN SKANDERBORG

CV JULIE SMED
Uddanelse:
- Aalborg Universitet / Aalborg University
Master of Music, Choir conducting · (1996 – 2005)
Sheridan College - Associate of Arts (A.A.), Music · (1994 – 1996)
Erhvervserfaring (bl.a.):
- Vallensbæk Kommune
- Korleder – Åben skole forløb Folkeskoler / Musikskolen
April 2008 – Present - Musik- og Kulturfagskonsulent
January 2016 – Present - Korleder – Vallensbæk KOL-kor
June 2017 – Present - Korleder v. forestillingen Hvem Sagde Gammel
April 2015 – September 2015 - Korleder – Vallensbæk Musikskolekor m.m.
October 2006 – June 2014 - Fællessangsleder v. Månedsmøder på Rådhuset
June 2009 – December 2013 - Korleder v. Rådhuskor
February 2009 – December 2011 - Dragør Kommune
Korleder – Åben Skole forløb Folkeskoler / Musikskole
January 2020 – Present - Koret Paradox
Korleder
September 2006 – Present
www.koretparadox.dk - Reden, Gasværksvej, København
Korleder / fællessangsleder
November 2012 – Present
I rollen som Musik- og kulturfagskonsulent (siden 2016) i Vallensbæk Kommune har Julie arbejdet med at udbygge samarbejdet mellem ARKEN-undervisning og kommunens dagtilbud og skoler. Ligesom kommunens Børne- og Ungekulturuge, der løber af stablen sammen med Vestegnens Kulturuge i uge 37 årligt er en ramme for at bringe kunstarternes udtryksmuligheder og undersøgende rum i spil blandt kommunens dagtilbud og skoler.
Julie har ligeledes været korleder ved forskellige teaterproduktioner: 2010+2013 Det Kongelige Teater i Dyrehaven, 2013 Café Teatret, 2015+2016 Det Flydende Teater, 2018 + 2021 ved den Reumert-nominerede forestilling “Messias i nat” v. Husets Teater.
Oplægsholder: Julie Smed
Workshopbeskrivelse:
Tværæstetiske samarbejder
– vi er del af noget i vores omverden
I denne workshop vil vi dykke ned i deltagernes egen hverdag, praksis og cases og undersøge drømme, idéer, muligheder, benspænd, succeser m.m.
Hvad gør at samarbejde bliver meningsfyldt?
Hvad gør at samarbejde bliver tværæstetisk?
Hvad sker der når egen faglighed bringes i spil med andre fagligheder?
Indgangsvinkler, spørgsmål og svarmuligheder kan opleves som mange.
Men måske vi kan finde en vej, når vi sætter os selv i spil med andet og andre i vores omverden?