TVÆRÆSTETISKE SAMARBEJDER V. JULIE SMED

TORSDAG D. 5 JANUAR

KULTURSKOLEN SKANDERBORG

CV JULIE SMED

Uddanelse:

  • Aalborg Universitet / Aalborg University
    Master of Music, Choir conducting · (1996 – 2005)
    Sheridan College
  • Associate of Arts (A.A.), Music · (1994 – 1996)

Erhvervserfaring (bl.a.): 

  • Vallensbæk Kommune
  • Korleder – Åben skole forløb Folkeskoler / Musikskolen
    April 2008 – Present
  • Musik- og Kulturfagskonsulent
    January 2016 – Present
  • Korleder – Vallensbæk KOL-kor
    June 2017 – Present
  • Korleder v. forestillingen Hvem Sagde Gammel
    April 2015 – September 2015
  • Korleder – Vallensbæk Musikskolekor m.m.
    October 2006 – June 2014
  • Fællessangsleder v. Månedsmøder på Rådhuset
    June 2009 – December 2013
  • Korleder v. Rådhuskor
    February 2009 – December 2011
  • Dragør Kommune
    Korleder – Åben Skole forløb Folkeskoler / Musikskole
    January 2020 – Present
  • Koret Paradox
    Korleder
    September 2006 – Present
    www.koretparadox.dk
  • Reden, Gasværksvej, København
    Korleder / fællessangsleder
    November 2012 – Present

I rollen som Musik- og kulturfagskonsulent (siden 2016) i Vallensbæk Kommune har Julie arbejdet med at udbygge samarbejdet mellem ARKEN-undervisning og kommunens dagtilbud og skoler. Ligesom kommunens Børne- og Ungekulturuge, der løber af stablen sammen med Vestegnens Kulturuge i uge 37 årligt er en ramme for at bringe kunstarternes udtryksmuligheder og undersøgende rum i spil blandt kommunens dagtilbud og skoler.  

Julie har ligeledes været korleder ved forskellige teaterproduktioner: 2010+2013 Det Kongelige Teater i Dyrehaven,  2013 Café Teatret,  2015+2016 Det Flydende Teater, 2018 + 2021 ved den Reumert-nominerede forestilling “Messias i nat” v. Husets Teater.

Oplægsholder: Julie Smed

Workshopbeskrivelse:

Tværæstetiske samarbejder

– vi er del af noget i vores omverden

I denne workshop vil vi dykke ned i deltagernes egen hverdag, praksis og cases og undersøge drømme, idéer, muligheder, benspænd, succeser m.m.

Hvad gør at samarbejde bliver meningsfyldt?

Hvad gør at samarbejde bliver tværæstetisk?

Hvad sker der når egen faglighed bringes i spil med andre fagligheder?

Indgangsvinkler, spørgsmål og svarmuligheder kan opleves som mange.

Men måske vi kan finde en vej, når vi sætter os selv i spil med andet og andre i vores omverden?